Na co zwrócić uwagę przy zlecaniu projektu logo?

Masz już nazwę firmy i potrzebujesz projekt logo najlepiej na wczoraj? Pośpiech bywa złym doradcą, ponieważ, można popełnić kilka poważnych błędów. Poniżej znajdziecie kilka porad, których zastosowanie pozwoli Wam podjąć właściwą decyzję przy wyborze projektu logo.

1. Logo powinno być dopasowane do grupy docelowej

Pamiętaj inne kolory oraz typografia będą trafiać do starszych osób a inne do młodzieży. Kolorystyka logo powinna również nawiązywać do branży. Inne kolory są typowe dla budownictwa, a inne dla salonu kosmetycznego. Nie wyobrażamy sobie różowego kwiatu przy nazwie firmy budowlanej, ponieważ takie połączenie wprowadza Klientów w błąd.

2. Jaki font wybrać?

Fonty szeryfowe są bardziej ozdobne. Bezszeryfowe takich zdobień nie posiadają, przez co są bardziej czytelne. Dobrze przemyśl kwestię wyboru czcionki. Decyzja nie może być podjęta jedynie poprzez impuls. Font ten będzie później stosowany na materiałach reklamowych, szyldzie oraz stronie www. Upewnij się że wybrany krój pisma posiada polskie znaki.

3. Rozsądnie dobieraj kolory.

Kolory mają swoje znaczenie w psychologii. Jedne kolory działają uspokajająco, inne pobudzająco, występują również kolory neutralne. Tak np. czerwony jest kolorem pobudzającym, żółty przypomina nam słońce oraz ciepło , niebieski kojarzy się z niebem i oceanem. Z kolei zielony, to odprężająca barwa, kojarząca się z poczuciem bezpieczeństwa. Brąz jest kolorem ziemi i drewna, utożsamiamy go również z poczuciem bezpieczeństwa. Szary jest neutralnym kolorem, nie wywołuje emocji. Kolor czarny postrzegamy jako dominujący. Pamiętajmy również o tym, żeby umiejętnie łączyć ze sobą barwy tak, aby dobrze kojarzyły się Waszym Klientom. Jeżeli nie jesteście pewni czy jakieś kolory pasują do siebie, to upewnijcie się np. korzystając z dostępnych narzędzi takich jak: http://paletton.com/ Kolory z logo, pojawiają się na wszystkich materiałach reklamowych, dlatego bardzo ważne jest aby w odpowiedni sposób je dopasować.

4. Zlecić projekt indywidualny czy korzystać z gotowców?

W bankach zdjęć znajdziesz szereg gotowych propozycji, jednak korzystając z takiego rozwiązania, ryzykujesz, że ktoś z konkurencji może mieć identyczne logo. Zlecając indywidualny projekt, masz pewność, że będzie on unikalny. Graficy projektując logo nawiązują do nazwy oraz branży, tak aby symbolika odnosiła się do rodzaju Twoje działalności.

5. Pamiętaj – logo to projekt na lata.

Gdy już wybrałeś propozycję graficzną, zastanów się, czy za kilka, kilkadziesiąt lat będzie również aktualne i estetyczne. Nie podążaj za modą. Wybierz projekt minimalistyczny, prosty. Jeżeli jesteś zwolennikiem kolorowych rozwiązań, zadbaj o wersję jednokolorową, za kilka lat może bardzo się przydać.

6. Pamiętaj o odpowiednich formatach.

Inne pliki logo potrzebne będą na stronę www, inne do wydruku. Dobrze posiadać plik wektorowy np. w formacie eps. Upewnij się, że otrzymałeś wszystkie niezbędne formaty.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close