Jak sprawić, aby strona internetowa była atrakcyjna dla Twoich Klientów?

Zakładasz firmę lub potrzebujesz nowej strony www? Uważasz, że trzeba ją jak najszybciej uruchomić… nie do końca interesuje Cię, co znajdzie się na Twojej witrynie internetowej… liczy się czas. Może jednak warto zastanowić się, czy taka strona przyniesie efekty jakich oczekujesz?

W końcu Twoja strona internetowa jest pierwszym punktem styku Klientów z Twoją firmą i od kilku sekund zależy, czy skontaktują się z Tobą czy nie.. Najważniejsze jest abyś zrozumiał, że strona internetowa, to przekaz, który ma przekonać Twojego Klienta do podjęcia działania. Ważne, aby był spójny i zwięzły, ponieważ dla każdego liczy się teraz czas. Grafika, treści, zdjęcia wszytko powinno komponować się w taki sposób, aby przekaz był czytelny a najbardziej istotne elementy łatwo dostępne.

Poniżej przedstawiamy kilka zasad, które wyjaśnią w jaki sposób stworzyć skuteczną, przemyślaną stronę www.

1. Najpierw sprawdź, przemyśl, porównaj, potem działaj.

Zanim przejdziesz do działań, najlepiej przeanalizować obecną sytuację. Sprawdzić w jakim miejscu na rynku jest marka teraz i zastanowić się jakie działania prowadzi konkurencja, aby po analizie prowadzić skuteczne działania marketingowe. Dobrze jest rozpocząć prace nad stroną od stworzenia strategii marketingowej. Jest to dokument, który określa grupę docelową Twoich Klientów, zawiera analizę konkurencji oraz Twojej marki, zawiera proponowane działania oraz określa USP (Unique Selling Proposition, czyli unikatowa propozycja sprzedaży) Twojej marki, czyli to co wyróżnia ją spośród konkurencji.

2. Zacznij od przygotowania treści, dopiero później zleć wykonanie projektu graficznego.

Przekaz skierowany do Twojego Klienta jest najważniejszy, to w jaki sposób przedstawisz mu swoją firmę wpływa na możliwość nawiązania współpracy. Autentyczne zdjęcia zamiast kupionych w banku zdjęć sprawią, że Twój Klient ma szansę poznać atmosferę panującą w Twojej firmie oraz przekonać się, że jest prawdziwa. Zwięzłe, ciekawe treści, wezwania do działania, infografiki, animacje – te elementy wpływają na atrakcyjność Twojej strony, a pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

3. Zanim zlecisz wdrożenie, zastanów się w jaki sposób strona będzie działać.

Warto zacząć prace nad stroną od stworzenie tzw. prototypu UX (a ang. User Experience), czyli zestawu makiet przedstawiających sposób rozmieszczenia treści (tekstowych, zdjęć, haseł, wezwań do działania, danych kontaktowych) na podstronach Twojej witryny internetowej. Twój przekaz rozmieszczenia treści musi być przede wszystkim przyjazny dla użytkownika, dodatkowo, inaczej będzie prezentowany na laptopach, komputerach, a inaczej na urządzeniach mobilnych – czasami trzeba zrezygnować z prezentacji niektórych mniej istotnych treści, aby przekaz nie był zbyt rozbudowany na urządzeniach mobilnych. Należy pamiętać, że często użytkownicy w pośpiechu przeglądają stronę i to pierwsze wrażenie jest decydujące.

4. Atrakcyjna grafika nie może dominować nad hasłami!

Grafik ma za zadanie wyeksponować najważniejsze elementy Twojego przekazu skierowanego do Klientów. Szata graficzna ma przyciągać uwagę, ale nie może dominować nad hasłami. Projekt musi być spójny, aby prowadzić Klienta do najważniejszego elementu na stronie, którym w większości przypadków będzie podjęcie kontaktu z Tobą lub zostawienie swoich danych kontaktowych abyś Ty mógł się skontaktować z nim.

5. Realizacja projektu, gdy gotowe są wszystkie treści trwa znacznie krócej niż wdrażanie, gdy tych materiałów brakuje.

Pamiętaj, pracę programisty można porównać do pracy budowniczego, nie wyobrażamy sobie chaotycznej budowy domu bez planów architektonicznych, bez zakupionych wszystkich materiałów. Taka praca byłaby całkowicie nieefektywna, a poprawki na końcowym etapie mogłyby czasem prowadzić nawet do rozbiórki domu. Podobnie jest ze stroną www, wdrożenie trwa krócej, gdy gotowe są wszystkie treści i przemyślana funkcjonalność.

6. Zanim strona zostanie uruchomiona trzeba ją jeszcze przetestować.

Wdrożoną na serwerze, niedostępną jeszcze dla Klientów stronę www należy przetestować na różnych urządzeniach mobilnych oraz na większych rozdzielczościach, czyli na monitorach komputerów, dobrą praktyką jest rozesłanie linków do znajomych, aby zebrać opinie postronnych osób.

7. A co gdy strona już działa?

Należy regularnie aktualizować treści, aby użytkownicy, którzy często odwiedzają Twoją stronę widzieli, że informacje są aktualne. Ważne, aby zadbać o bezpieczeństwo strony, aktualizację wtyczek, regularne backupy. Te działania pozwolą zapobiegać bardzo popularnym obecnie atakom hackerskim oraz w razie trwałego uszkodzenia strony www, pozwolą w łatwy i tani sposób ją przywrócić.
Dobrze jest również monitorować zachowania użytkowników na Twojej stronie www chociażby przez system analityki i reagować na bieżąco. Jeżeli Twoi Klienci opuszczają podstronę kontakt bez kontaktu z Tobą – możesz to wychwycić i nanieść zmiany które pozwolą Tobie pozyskać nowych Klientów.
Przygotuj się, na to, że praca nad stroną www to proces. Jeżeli sam nie jesteś w stanie przeanalizować pod kątem marketingowym bieżącej sytuacji na rynku, zleć kompleksowe wykonanie strony www specjalistom, do których masz zaufanie. Uzgodnij harmonogram prac, aby poznać ramy czasowe. Współpracuj z wykonawcą, odpowiadaj na pytania, jeżeli czegoś nie jesteś pewny, pytaj. Sprawna współpraca zaowocuje skuteczną stroną i terminowym wykonaniem zlecenia.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close