W jaki sposób przyciągnąć uwagę fanów na facebooku?

Regularnie wrzucasz posty na swojego fanpage’a jednak nie cieszą się one dużym zaangażowaniem fanów? Obecnie użytkownicy są coraz bardziej wymagający. Automatycznie odrzucają to co odbierają jako zwykłą reklamę. Aby przyciągnąć ich uwagę trzeba ich zainteresować. Mamy dla Ciebie kilka porad jak sprawić aby Twój profil na facebooku był bardziej intrygujący.

1. Korzystaj z różnych formatów grafik.

Do niedawna stosowano głównie kwadratowe grafiki. Obecnie coraz bardziej popularne stają się
podłużne, prostokątne obrazy o wymiarach 400 x 960 px, świetnie sprawdzają się na telefonach, gdzie zajmują szerokość całego monitora telefonu.

Coraz częściej pojawiają się również grafiki dłuższe, które automatycznie są docinane przez
facebook’a. Głównie stosuje się je do formy zabawy, gdy chcemy użytkownikom pokazać coś śmiesznego lub ciekawego. Na górze grafiki przeważnie pojawia się wezwanie do akcji „Kliknij” po kliknięciu pokazuje się grafika w całej okazałości.

Do bardziej interesującej prezentacji np. produktów wykorzystywać można również albumy.
Kluczowe zdjęcie wstawiamy jako okładkę albumu, kolejne pojawią się jako dodatkowe trzy małe kwadraciki pod zdjęciem głównym – okładką. Dla urozmaicenia na dole zamiast jednego „małego” zdjęcia można dodać np. film, gifa, aby bardziej przyciągnąć uwagę. Taka forma dobrze sprawdza się przy prezentacji produktów, krótki filmik może przedstawiać np. w jaki sposób korzystamy z danego produktu, bądź pokaz slajdów z innymi wersjami tego produktu.

2. Stawiaj na jakość a nie na ilość!

Zamiast kilku postów dziennie, lepiej wstawić jeden wpis jednak przemyślany i z fajnym pomysłem.
Dobrze jest poświęcić trochę czasu na zastanowienie się co chcemy naszym fanom powiedzieć i w jaki sposób: humorystyczny, emocjonalny a może całkiem poważny. Należy też przemyśleć czy zależy nam na reakcjach oraz udostępnieniach czy komentarzach.

Aby wyróżnić swój wpis spośród postów publikowanych przez konkurencję zamiast obrazów z banku zdjęć stosuj ilustracje. Bardziej przykuwają uwagę, dobrze sprawdzają się na profilach społecznościowych.

Pokazuj wydarzenia z życia firmy, eventów np. poprzez proste animacje, dzięki czemu powstanie ciekawy materiał o tym co dzieje się w firmie od tak zwanej kuchni.

Jeżeli chcesz wyjaśnić bardziej złożony proces bądź przedstawić korzyści płynące z danej usługi / produktu to najlepiej wykorzystać formę animacji. Rysunkowy, sympatyczny bohater bądź estetyczne ikonki w przystępny sposób zobrazują to co wydaje się trudne do przekazania za pomocą jedynie statycznej grafiki czy treści. Zamiast zdjęcia w tle można od niedawna ustawić animację, bardzo mało firm korzysta z takiego rozwiązania, a gdy wchodzi się na dany profil przeglądając tablice danej firmy zdjęcie w tle jest tym miejscem, które cały czas jest widoczne, można je wykorzystać aby w atrakcyjnej formie pokazać to co najważniejsze.

Stosuj konkursy oraz angażujące posty.

Konkursy cały czas wzbudzają spore zainteresowanie fanów. Pamiętaj aby nie przesadzać z rozdawaniem różnych rzeczy za darmo, zastanów się co chcesz osiągnąć przez taki konkurs: zwiększyć liczbę polubieni strony? Może zależy Tobie na komentarzach?

Oprócz konkursów dobrze sprawdzają się wykreślanki, rebusy, panoramy 3D, krzyżówki, różnego rodzaju zagadki od muzycznych po zgadnij jaki produkt schował się na obrazku? Zobaczcie kilka przykładów.

Pamiętaj, postuj regularnie.

Aby ułatwić sobie regularne dokonywanie wpisów dobrze jest pracować na harmonogramach co najmniej z tygodniowym wyprzedzeniem, dzięki czemu macie pewność,że w każdym dniu pojawi się przemyślany wpis. Dobrze dodawać posty codziennie, jednak rozsądniejsze jest dodać ciekawe wpisy trzy razy w tygodniu niż codziennie wrzucać przypadkowe linki. Pamiętajcie macie możliwość planowania postów, więc tak naprawdę w kilkanaście minut można zaplanować cały tydzień, przez co zyskujesz czas na inne zadania.

Ciekawe treści to podstawa.

Treści pisz tak aby zaciekawić osobę, do której kierujesz przekaz. Stosuj pytania, porównania, działaj na wyobraźnię. Aby urozmaicić czytanie stosuj emotikonki. Sprawdź na koniec czy nie ma błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, zwróć uwagę na układ czy np. nie lepiej będzie gdy przerzucisz wyraz do kolejnego wiersza.

Promuj ważne, z punktu widzenia Twojej firmy posty.

Facebook ogranicza zasięgi jedynie 5% Twoich fanów zobaczy Twój wpis na swojej tablicy. Dlatego istotne posty z promocjami, konkursami, ofertami utwórz jako posty sponsorowane, budżet nie musi być ogromny.
Dyskutuj z fanami.

Gdy Twoi fani okazują swoje zainteresowanie w postaci pozostawionych komentarzy, zostaw jakąś reakcję przy tym komentarzu oraz odpowiedz, pokaż że Twoi fani są dla Ciebie ważni.

Monitoruj działania.

Sprawdzaj statystyki. Na swoim profilu znajdziesz zakładkę statystyki, znajdziesz tam informacje m.in. w które dni tygodnia oraz w których godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni. Ile osób wyświetliło Twój profil co najważniejsze możesz sprawdzić jakie były zasięgi poszczególnych wpisów.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close