Jak prawidłowo wypełnić Brief?

Brief, jest to słowo, które nie cieszy się ogromną sympatią. Kryje się za nim coś niepojętego, wiąże się z tym, że ktoś coś od nas chce, a my nie do końca wiemy co mamy zrobić…. Jednak dobrze wypełniony usprawnia pracę nad projektem strony www oraz gwarantuje, że Twoje oczekiwania zostaną spełnione. Graficy, są to osoby kreatywne, których fantazja czasem nie zna granic, dlatego trzeba wskazać im drogę aby połączyć kreatywność z główną funkcją strony czyli najczęściej wyeksponowaniem oferty oraz zachęceniem do kontaktu. Wyjaśnijmy zatem krok po kroku jak prawidłowo wypełnić Brief.

1. Powiedz nam coś o Twoim produkcie, usłudze czy ofercie.

Najlepiej znasz swoją firmę, dlatego ważne abyś nam wytłumaczył, czym się zajmujesz, jakie produkty/ usługi są najważniejsze z punktu widzenia sprzedaży? Jakie cechy mają Twoje usługi/produkty, czym wyróżniają się spośród podobnych na rynku? Czy posiadasz jakieś certyfikaty, nagrody którymi warto się pochwalić? Może wysoko zostałeś oceniony w jednym z rankingów? Może na świetnym poziomie w Twojej firmie jest obsługa Klienta? Każda informacja o tym co sprzedajesz jest dla nas cenna, bo Twoja strona www ma przede wszystkim eksponować Twoją ofertę i zachęcać do podjęcia kontaktu.

2. Które firmy są Twoją największą konkurencją?

Jeżeli monitorujesz działania swojej konkurencji i wiesz, w którym momencie wprowadzają promocje, nowe produkty, usługę lub zmieniają coś, co mogłoby odwrócić uwagę Klientów od tego co Ty im oferujesz, to świetnie! Każda Twoja obserwacja na ten temat będzie cenna. Jeżeli do tej pory nie za bardzo zwracałeś uwagę na podobne firmy z branży, to warto się rozejrzeć. Im lepiej poznamy Twoich rywali tym łatwiej będzie znaleźć coś, co wyróżnia Ciebie spośród podobnych firm z branży.

3. Kim są Twoi ulubieni Klienci?

Masz tak, że z niektórymi klientami współpracuje się Tobie świetnie, bezproblemowo, jest to czysta przyjemność. Z innymi współpraca jest każdorazowo uciążliwa? Oczywiście różne są sytuacje i w obecnych czasach wysoka jakość obsługi Klienta, to konieczność. Powiedzenie „Traktuj Klienta, w taki sposób, w jaki sam chciałbyś być traktowany” bardzo dobrze określa sposób w jaki powinniśmy podchodzić, do tych, dzięki którym tak naprawdę istnieje nasza działalność. Im lepiej poznasz swojego docelowego Klienta tym przekaz na stronie www będzie bardziej do niego dopasowany. Obecnie poprzez np. statystyki na facebooku łatwo możesz sprawdzić , kto jest w grupie Twoich odbiorców. Gdy Twoja strona www już działa, możesz zajrzeć do danych z Google Analytics, aby zobaczyć kto najczęściej odwiedza Twoją witrynę, jeżeli statystyki zostały wcześniej podłączone.

4. W jakim stylu chcesz komunikować się ze swoimi Klientami?

Jeżeli masz już za sobą odpowiedzi na dwa pytania, które znajdują się powyżej, to odpowiedź na pytanie trzecie będzie już prostsza. Styl wypowiedzi trzeba dopasować do grupy Twoich odbiorców. W inny sposób będziesz kontaktować się z młodzieżą, w inny z osobami starszymi. Jeżeli Twoją grupą odbiorców są specjaliści z danej dziedziny, to też będą oczekiwać, że zwracać będziesz się do nich konkretnie. Dlatego należy zastanowić się, jaki powinien być Twój wizerunek: – eksperta, poważny, zabawny, przyjazny a może jakiś inny?

5. Jakie strony internetowe się Tobie podobają?

To pytanie ma na celu przybliżyć osobom, które będą pracowały nad Twoją stroną www Twoje poczucie estetyki. Oczywiście dobrze gdy o pewnych elementach zadecydują graficy, bo najlepiej znają się na projektowaniu. Jednak poświęć chwilę na poszukanie przykładów abyśmy mogli poznać Twoje oczekiwania. Jednym bardziej podobają się stonowane projekty innym wyraziste jedne i drugie są skuteczne jeżeli dopasowane są do branży. Pamiętaj, że trzeba mieć również na uwadze, która kolorystyka będzie odpowiednia do Twojej grupy docelowej i w jaki sposób możesz wyróżnić się spośród konkurencji.

6. Kiedy strona powinna być gotowa?

Określenie terminu jest jednym z najważniejszych pytań. Być może zakres prac nie pozwoli zespołowi który ma rozpocząć prace nad stroną zrealizować tego zadania , ponieważ czas jest zbyt krótki. Jeżeli termin nie jest dokładnie określony i zależy Tobie przede wszystkim na jakości strony www, to też warto określić chociaż ramy czasowe.

7. Jaki jest budżet na wykonanie strony?

Wcale nie jest to pytanie mające na celu wybadania Twoich możliwości finansowych. Na wycenę pracy nad stroną www składają się między innymi koszty pracy grafika , programisty i marketingowca. W zależności od ilości godzin pracy całego zespołu koszty mogą być większe lub mniejsze. Oczywiście im bardziej dopracowana i efektywna będzie Twoja strona, tym będzie bardziej przyciągać uwagę Twoich Klientów.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close