Do czego właściwie potrzebna jest Strategia Marketingowa?

Strategia marketingowa to dokument, przeważnie dosyć obszerny, wyznaczający kierunek działań marketingowych danej firmy. Znaleźć w niej można odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są słabe i mocne strony Twojej firmy? W jakim momencie rozwoju znajduje się Twoja konkurencja? Kim są Twoi Klienci? Co wyróżnia Twoją firmę od innych przedsiębiorców z branży?

Dokument ten porządkuje działania marketingowe i pozwala na prowadzenie spójnych akcji , które mają za zadanie w określony sposób realizować wyznaczone cele. Czyli zamiast prowadzić kampanie na szybko, pod wpływem impulsu bądź starając się naśladować konkurencję prowadzimy szereg przemyślanych działań zgodnych z wizerunkiem firmy oraz skierowanych do określonej grupy Klientów. Dzięki temu oszczędzamy na reklamie skierowanej do osób, które rzeczywiście najczęściej kupują nasze produkty/usługi.

Strategia marketingowa:

  • Określa w jakim momencie rozwoju znajduje się Twoja firma
  • Wskazuje, która grupa Klientów jest zainteresowana usługami/produktami oferowanymi przez Twoją firmę.
  • Określa w jakim momencie rozwoju znajduje się Twoja konkurencja oraz czym stara się wyróżnić.
  • Definiuje zakres oferowanych przez Ciebie usług/ produktów.
  • Odpowiada na pytanie: Co wyróżnia Twoje usługi/produkty spośród tych proponowanych przez konkurencję.

Jakie są korzyści z posiadania strategii marketingowej?

  • Przekaz skierowany do Twojego Klienta będzie dostosowany do jego potrzeb.
  • Dowiesz się o szansach oraz zagrożeniach, czyli będziesz lepiej przygotowany do możliwych zmian.
  • Będziesz wiedział w jakim momencie rozwoju znajduje się Twoja konkurencja oraz w jaki sposób stara się wyróżnić spośród podobnych firm z branży.
  • Skupisz się na marketingu skierowanym do konkretnej grupy docelowej, dzięki czemu oszczędzisz czas i pieniądze, które wcześniej wydawałeś na reklamę skierowaną do Klientów niezainteresowanych Twoją ofertą, a co za tym idzie, Twoje kampanię będą bardziej skuteczne.
  • Zostanie określone USP Twoich usług/ produktów, czyli to co wyróżnia Twoją markę od podobnych z branży.

Działania zaplanowane, przemyślane, spójne ze sobą przyniosą większe korzyści niż działania przeprowadzane pod wpływem chwili. Łatwiej uniknąć w ten sposób błędów, sprawdzić efekty przeprowadzonych kampanii oraz przewidzieć wydatki.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close