Co to właściwie znaczy, że strona www ma sprzedawać?

To, że Twoja firmowa strona www ma za zadanie sprzedawać , czyli generować leady to już na pewno wiesz, w końcu jest to inwestycja, która ma się zwrócić. Jakie poszczególne elementy wpływają na to czy Twój Klient podejmie próbę skontaktowania się z Tobą poprzez Twoją stronę www?

1. Oferta – musi być możliwie jak najprostsza, estetyczna pod względem wizualnym oraz łatwa do znalezienia. Postaw się w sytuacji Twojego Klienta, szuka czegoś bardzo mu potrzebnego poprzez wyszukiwarkę Google, z pewnością natrafia po drodze na kilka stron, jednak odwiedza właśnie Twoją witrynę…. Nie możemy marnować czasu użytkownika, na szukanie tego, co mu jest potrzebne teraz. Oferta musi być w taki sposób wyeksponowana aby Klient mógł ją przeglądać od razu po wejściu na stronę. Musi być również przedstawiona w możliwie jak najprostszy sposób, świetnie w tym celu sprawdzają się różnego rodzaju tabele. Przedstaw kilka wariantów cenowych, każdy lubi mieć możliwość wyboru. Jeżeli masz zbyt wiele produktów/usług zastanów się nad tym, które przynoszą Tobie największe zyski, uporządkowana, okrojona oferta przyniesie więcej korzyści niż jej zbyt rozbudowany, skomplikowany odpowiednik. Nie bądź również zbyt szczegółowy, o detalach porozmawiasz z Klientem przez telefon lub w drodze korespondencji mailowej.

2. Strona główna – powinna zawierać to, co najważniejsze. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, dlatego warto postarać się aby przyciągnąć uwagę użytkowników. Oczywiście nie musisz stosować poniższych elementów wszystkich na raz, jednak warto aby co najmniej 4 znalazły się na Twojej stronie głównej.

  • Slider – niektórzy uważają, że w ogóle nie powinno stosować się już sliderów, że nie potrzebnie zajmują miejsce i odciągają uwagę od tego co najważniejsze. Nie jesteśmy zwolennikami sliderów na wielkość całego ekranu, jednak warto wstawić slider, który pełni rolę powitania, przedstawia zdjęcie dot. działalności Twojej firmy oraz eksponuje slogan, który wyraża wartości, misje lub najważniejszą cechę z którą kojarzona jest z Twoja firma.
  • Przedstaw główne atuty. Opowiedz o Twoim produkcie/usłudze o tym dlaczego są wyjątkowe. Dla Ciebie pewnie takie treści wydają się być oczywistymi. Jednak postaw się w sytuacji Twojego Klienta, który nie zna Twojej firmy i szuka potwierdzenia, że właśnie z Twoją firmą warto podjąć współpracę, a Twój produkt czy usługa spełniają jego oczekiwania.
  • Opinie zadowolonych Klientów/Referencje również utwierdzają użytkowników w przekonaniu, że współpraca z Twoją firmą to słuszna decyzja. Nikt nie chce być testerem, każdy woli minimalizować ryzyko. Dlatego dobre recenzje na temat Twoich usług czy produktów są tak istotne.
  • Posiadasz nagrody i certyfikaty? Świetnie, koniecznie pochwal się nimi na Twojej stronie, przecież ich zdobycie świadczy o tym, że jakość Twoich usług/produktów jest potwierdzona i doceniona przez ważne Instytucje.
  • Działasz wiele lat na rynku? Za Tobą setki udanych realizacji? Podaj konkretne fakty w postaci liczb, przecież przemawiają za tym, że solidnie prowadzisz biznes.
  • Wezwanie do akcji. Przygotowałeś specjalną ofertę, rabat, zniżkę lub bonus dla nowych Klientów? Zamieść taką informację w widocznym miejscu, aby był to czynnik, który ostatecznie zaważy na tym, że Klient skorzysta z Twoich usług lub produktów.

  • Współpracujesz z firmami, które liczą się na rynku? Wstaw pasek z ich logotypami. Skoro zaufały Tobie takie marki, to znaczy że jesteś w stanie sprostać również   oczekiwaniom Twoich nowych Klientów.

  • Dane Twojej firmy. Zadbaj aby w stopce znalazły się pełne dane Twojej firmy. Obecnie na rynku pojawia coraz więcej oszustów i naciągaczy, a brak pełnych danych może zostać potraktowane jako sygnał, że coś z Twoją firmą jest nie tak. Dlatego upewnij się, że dane adresowe na Twojej stronie www są pełne i aktualne.

3. Podstrona o firmie. W ciekawy sposób opowiedz o swoim biznesie. Przedstaw swój zespół, pokaż galerię ze zdjęciami aby Klient mógł poczuć panującą tam atmosferę.

4. Podstrona Kontakt. Podaj dane kontaktowe, do osób, które są bezpośrednio w stanie odpowiedzieć Klientowi na jego pytania. Dodaj formularz kontaktowy. Najlepiej z małą ilość pól, nie pytaj o numer telefonu, mało kto chce go od razu podawać. Dodaj wskazówki dojazdu oraz pełne dane firmy.

5. Najczęściej zadawane pytania. Niektórzy Klienci mogą mieć wątpliwości czy warto podjąć współpracę z Twoją firmą. Zbierz najczęściej zadawane pytania i przygotuj na nie odpowiedzi. Ten element pomoże rozwiać wątpliwości i upewnić użytkownika w przekonaniu, że dobrze robi decydując się na Twoją ofertę.

6. Przygotuj coś ekstra, co możesz dać swojemu Klientowi w momencie gdy zechce wyjść z Twojej witryny. Exit pop up pojawi się w momencie gdy użytkownik najedzie kursorem myszki na x – zamykający Twoją stronę w jego przeglądarce.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close