Czy animacje są skuteczne?

Wstajesz rano, w pośpiechu zbierasz się do pracy… i wreszcie wyruszasz w drogę… Docierasz na miejsce …. Ile reklam zauważyłeś po drodze? Kolejna sytuacja… wieczorem przeglądasz facebooka, jak wiadomo najczęściej interesuje nas co dzieje się w życiu znajomych. Czy pamiętasz jakąś reklamę, podczas przeglądania tablicy? Zaciekawił Cię artykuł, klikasz w link i zaczynasz czytać …. Czy pamiętasz produkty, które pojawiały się na reklamach? Jeżeli pamiętasz to, w jakiej formie były to reklamy? Zdjęcia produktów, animacje, wideo czy grafiki? Dlaczego nie pytam o tekst? Ponieważ 65% z nas to wzrokowcy i komunikaty graficzne przyswajamy szybciej! W średniowieczu ludzie przyswajali rocznie tyle komunikatów, ile dociera do nas w ciągu tygodnia. Dlatego nasz umysł dokonuje selekcji i te mniej istotne komunikaty wypiera automatycznie.

Sytuacje przedstawione wyżej w skrótowy sposób pokazują jak trudno jest dotrzeć do Klientów. Dlatego często pojawiające się reklamy, które nie wyróżniają się niczym szczególnym nie wzbudzą zainteresowania Klientów, a pieniądze które na nie przeznaczyliśmy najprawdopodobniej moglibyśmy wykorzystać w lepszy sposób.

Gdzie możemy wykorzystać animacje?

1. Na stronach internetowych.

Aby zatrzymać klienta na stronie internetowej mamy jedynie kilka sekund. Dlatego warto zainteresować go czymś, wyróżnić się spośród konkurencji. Animowany film z sympatycznym bohaterem opowiadającym w ciekawy sposób o korzyściach płynących z oferowanych przez Ciebie usług czy produktów z pewnością będzie bardziej atrakcyjny niż sam tekst. Animacje w prosty sposób, na konkretnych przykładach tłumaczą specjalistyczne procesy, które trudniej wyjaśnić przy pomocy samego tekstu.

2. W mediach społecznościowych.

Nie jest tajemnicą, że facebook ogranicza organiczne zasięgi publikowanych postów. Jedynie 5% Twoich fanów zobaczy na swojej tablicy to, co opublikujesz. Posty sponsorowane , dobrane do odpowiedniej grupy docelowej oczywiście dają efekty. Jednak najważniejszy jest sam przekaz oraz jego forma. Animacje cieszą się dobrymi zasięgami wynika to m.in. z rywalizacji Facebooka z serwisem Youtube oraz z tego, że jest to forma angażująca fanów. Jakie typy postów możesz przedstawić w animowanej formie lub wideo? Zaproszenia na eventy, relacje z wydarzeń, posty dot. produktów, historie dotyczące Twojej firmy, realizacje… tak naprawdę niemal wszystko. Wiele profili ma już możliwość dodania wideo lub animacji zamiast zdjęcia w tle. Filmik może trwać od 20 nawet do 90 sec. Jest możliwość ustawienia aby wideo od razu uruchamiało się z włączonym dźwiękiem. Niestety mało profili z tej opcji korzysta, taki filmik wyróżnia profil spośród tych, które mają zdjęcie w tle.

Jak wygląda proces powstawiania animacji?

1. Zacząć trzeba od Briefu. Agencja, która wykona animację musi jak najwięcej dowiedzieć się o Twojej firmie aby animacja była interesująca dla Twoich Klientów. Niech nie dziwią Ciebie pytania o strategię, cel czy grupę docelową. Jeżeli nie jesteś pewien co odpisać, najlepiej skontaktuj się z pracownikiem agencji, który wyjaśni wszystko dokładnie.

2. Fundamentem każdej interesującej animacji jest wciągająca historia. Dlatego prace rozpoczyna się od napisania scenariusza. W między czasie przygotowuje się trzy różne style ilustracji do wyboru.

3. Gdy scenariusz jest zaakceptowany powstaje storyboard, jest to połączenie scenariusza z naszkicowanymi scenkami, które później pojawią się w animacji. Jeżeli czegoś nie jesteś pewny na tym etapie, pytaj, ponieważ drastyczne zmiany po zanimowaniu historii będą znacznie droższe.

4. Następnie trwają prace nad ilustracjami oraz nagrywany jest lektor- czyli głos Twojego bohatera oraz wybiera się lub komponuje udźwiękowienie.

5. Gdy wszystkie ilustracje są już dopracowane, lektor nagrany a muzyka wybrana pracę rozpoczyna animator. Najpierw akceptujesz pierwsze 15 sec. Animacji, następnie zgłaszasz poprawki i czekasz na końcowy efekt.

Proces powstawania animacji jest dosyć złożony dlatego dobrze jest ustalić harmonogram prac. Można wykonać również prostsze animacje. Wszystko tak naprawdę zależy od budżetu i czasu jakim dysponujemy.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close